lance&maurice.reismee.nl

Thuis?!

Thuis?

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie voor het laatst op de hoogte heb kunnen houden en er is dan ook wel weer het een en ander gebeurt. Peter heeft daarover al het een en ander bericht en daarvoor onze dank Peter! Als mensen zich nu geroepen voelen om ook langs te komen en verhalen te gaan schrijven is dat natuurlijk geen probleem ;0).

Tja zoals al is beschreven was het heerlijk om met ons drieën door Tanzania te reizen. Het paste allemaal goed in Hippo en het was ook fijn om er een extra chauffeur bij te hebben. Aan het einde het heerlijke zandstrand met zeil- en snorkeltocht was natuurlijk helemaal relaxt. Toen kwam echter het moment dat Peter weer naar huis ging en we hem af gingen zetten bij de luchthaven. Dit zette mij aan tot nadenken (denken? Ja dat kan ik ook nog af en toe hoor...) Als Peter hier zo makkelijk naartoe vliegt en Judith (die over 2 dagen naar Dar es Salaam zou komen) ook, dan kan ik toch net zo goed even naar Nederland vliegen? Want ik het er even over nagedacht en ondanks dat ik het heel gezellig zou vinden met Judith erbij voelde ik me misschien toch ook wel een beetje het derde wiel aan de wagen.

Daar komt nog bij dat ik de laatste tijd toch ook wel weer erg goed contact met Susanne heb gehad en ik er erg naar uitkeek om haar ook weer te zien. Ja en nu hoor ik velen van jullie denken: alweer?! Maar ja dan zeg ik maar gewoon: alweer... De beslissing was dus snel gemaakt omdat Lance hier ook absoluut geen bezwaar in maakte. Natuurlijk heb ik wel eerst even het weer in NL gechecked en toen dat ook nog eens super, super mooi was (wat jullie nog beter dan mij weten, mazzelaars) heeft Peter voor mij in NL een ticket besteld (omdat het hier met internet te moeilijk was) en hoppa, kon ik nadat Judith met de KLM geland was zo met haar toestel weer terugvliegen. Zo doe je dat dus.

Het is een nachtvlucht dus een beetje eten en slapen en een slappe film kijken en je bent er alweer. In NL met de trein naar Hengelo maar die was weer eens kapot dus moest bij Deventer uitstappen, maar gelukkig wilde Suus me daar oppikken en zo was ik ineens weer aan de badhuisstraat. Beetje een gek gevoel had ik wel maar dat was snel weg.

We werden direct bij de buren Hans en Noor uitgenodigd en tja dan ben je alweer ingeburgerd he! Ik heb verder niemand hierover bericht omdat ik het wel prettig vond om een beetje rust aan mijn kop te hebben dus ik hoop dat ik niemand daarmee heb beledigd!

Na een paar goede dagen Hengelo met uitstekend weer (lekker kanoën hoor) ben ik naar Nijmegen gegaan en heb daar op de laatste dag met Joost nog even heerlijk op het terras gezeten met Nederlandse kroketten , wit bier en witte mensen om ons heen. Want dat is toch wel grappig, na al die tijd met bijna alleen maar negers om je heen is het toch vreemd om tussen bijna alleen maar blanken te lopen.

Die vrijdag ben ik uiteindelijk in de ochtend terug gevlogen en heeft Lance mij in de avond opgehaald in Dar en zat mijn ‘vakantie' er weer op. Ik moest wel even wennen aan de temperatuur en vochtigheid in Dar, zodat het zweet mij dan ook snel uitbrak. Ook hoorde ik hier dat Jelle en Niels zich gekwalificeerd hebben voor Duisburg. Dit schijnt het laatste weekend van Mei te zijn en ik ga dan ook proberen om hier bij te zijn. Misschien hebben nog wel meer mensen zin om mee te gaan aan te moedigen (Joke misschien...) Maar ja dit even terzijde, we hebben eerst nog even een heerlijke vakantie voor de boeg!

We zijn snel weggegaan uit Dar es Salaam en hebben daar een heel mooi stuk van Tanzania gezien. Het is een gebied waar niet veel mensen naartoe gaan omdat die allemaal een keuze maken voor ngorongoro en serengetti. Toch is het zeker de moeite waard en ook hier zagen we weer zebra's, gnoe's, olifanten, giraffen en nog veel meer. En dat allemaal zonder ervoor te betalen! Eindelijk hadden we goede wegen en dat scheelt zo ontzettend veel. Dus dit is het echte genieten, heerlijk!

Hier regende het nog wel af en toe maar dat stelt eigenlijk niet veel voor en dat zou ook heel snel ophouden. De grensovergang met Malawi stelde ook niet veel voor. Het ging snel, gemakkelijk, overzichtelijk EN we hoefden niets te betalen. Zo dat ging gesmeerd. Voor we de grens overgingen zijn we nog wel ‘gelazerd' met een snelheid van 71 km per uur. Wij hadden hierover al onze twijfels maar uiteindelijk konden we ze omkopen voor 20000 schilling, wat ongeveer 10 euro is. Later bleek dat iedereen daar gelazerd word met 71km per uur en we dus gewoon genept waren. Dit vonden we echter niet zo erg want feitelijk rijden we eigenlijk overal door heel Afrika te hard en om dan een keer te moeten betalen is niet zo erg.

Maar nu zijn we dus in Malawi en het is hier echt FANTAAAAAAAAASTISCH!!!!!!!!!!!!!!! Echt wat een heerlijk land. In de Lonely Planet staat: Afrika voor beginners. Daar kan ik me heel goed in vinden en je kan er net zo goed bijzetten dat het een van de beste vakantielanden van Afrika is. Ze hebben hier goede wegen, lekker eten en heel aardige mensen. Bij een roadblok moet je ze af en toe omkopen met een blikje cola om erdoor te kunnen maar dat doe je met een lach om je mond en je rijdt vrolijk verder (de corruptie neemt weer toe haha.)

Maar het mooiste van Malawi is het prachtige zoetwater meer met zijn prachtige parelwitte zandstranden. Oh wat is het heerlijk om hierin te duiken en lekker rond te zwemmen. Vanmiddag hebben we een kano gehuurd en gaan we lekker snorkelen dus ik ben benieuwd...

Reacties

Reacties

Annemarie

Lieverd dat meeeeen je niet!! ;) goed bezig! Ik stuur je ff een mail een deze dagen want ook wat dingen bij mij gebeurd. Mis je! X

ANOUK

Ja, ja, je wou rust aan je kop, maar dat late telefoontje op woensdagavond was natuurlijk wel heel verdacht. Dat was gewoon om netelige vragen te ontlopen, ik heb je wel door hoor!
Heb je al een olifant voor Finn? Die kan dan ook vast wel even door de KLM vervoerd worden toch?

ANOUK

OH ja nog gefeliciflapstaart natuurlijk, heb je het wel gevierd? 35........ dat gaat de foute kant op ;)!

Leendert

Retourtje Malawi vanaf Düsseldorf via Schiphol zou maar 1200 euro kosten.....maar goed ik heb nu ook een gereviseerde dynamo.

Caroline

Gewoon op de bank in Nederland, grapjas!! Mis je het van de poel ijs!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!