lance&maurice.reismee.nl

Cairo

Shepheard hotel

Zo we zijn in ons hotel beland. Na een stuk of 10 road blocks te zijn gepasseerd en zeer uitvoerig te zijn gechecked voor de tunnel onder het Suez kanaal kwamen we aan in Cairo. Wat een stad! Iedereen rijdt als een gek on onderweg hebben we dan ook al een paar ongelukken gezien. Aangekomen bij ons superdeluxe hotel konden we parkeren onder de loop van een tank, redelijk veilig dus...

Ingechecked en een stukje door de stad gelopen om wat te eten. Het lijkt wel een oorlogsgebied hier: op elke hoek van de straat staan militairen met tanks of kleinere tanks en met road blocks. Ze zijn allemaal hartstikke aardig maar je voelt toch een beetje een grimmige sfeer. Echt bang ben ik niet maar het is wel zaak om zo snel mogelijk weg te zijn hier. Nu heb ik wel echt het gevoel dat wij de enige westerlingen zijn hier op vakantie. We zaten dan ook alleen met ons tweeen te eten in een super leuk restaurant aan de Nijl.

Nu snel het visum proberen te regelen voor Sudan. Oh ik hoor net dat de avondklok nog van kracht is hier en wij hebben tot 9 uur in de avond gezellig rond zitten lopen op zoek naar het consulaat van Sudan, ook nog met de soldaten gekletst en het was lekker rustig op straat, nu begrijpen we waarom haha....