lance&maurice.reismee.nl

Istanbul-Cappadocia

Istanbul

Zo we hebben het fantastische Istanbul verlaten. De vrije dag was heerlijk en hebben we goed besteed. Na ons ontbijt zijn we eerst de strijd met onze defender aangegaan. Dus eigenlijk was het een aanval op onze verdediger :0)

Ons handboek kwam ons weer goed van pas en na de juiste stappen van de procedure ‘bleeding’ toe te hebben gepast was het systeem gevuld met nieuwe remvloeistof; een half flesje, de straat en ik zaten eronder… Maar het was duidelijk dat er wat lucht in het systeem zat en dat het nog nooit in de 185000km was ververst. Het was zwart en er kwamen ook kleine stukjes mee wat natuurlijk niet bevorderlijk was voor de werking van het systeem. Daarna was het maar afwachten hoe die het verder zou doen.

Vervolgens zijn we de stad ingegaan. Rugzakkie op en shoppen maar! Nou dat is ons gelukt: Jack Wolfskin jas, rekenmachine, muts, kompas, slangenklemmen, truien, spiegel, onderbroeken, schoenen (waarvan later bleek dat ze verschillend waren haha.) Het meeste nep natuurlijk. En waarschijnlijk nog wel meer wat ik nu vergeet. Ondertussen overal lekker eten en af en toe een Turkse koffie.

s’Avonds zijn we even bezig geweest om foto’s te downloaden (Lance heeft een prachtig programmaatje op mijn laptop gezet waarmee je ze kleiner kan maken om ze sneller te kunnen downloaden.) Want we vinden het super dat jullie af en toe een reactie achterlaten en lezen dat met veel plezier en dat moet natuurlijk beloond worden met nieuw materiaal!

Daarna weer lekker eten en een beetje op tijd naar bed. Vanmorgen vroeg weer op (eerst als twee dolle honden gesport voor zover dat ging op de hotelkamer) want vandaag moeten we 750km kachelen met onze opgeknapte D. Ook hebben we vanmorgen nog even extra gebleed en de koelslang nog wat steviger gemaakt zodat we het met deze slang kunnen uithouden tot Gaziantep, zodat we daar de slang kunnen vervangen.

Nu nog even een stukje over hoe ik me voel. Het onwerkelijke dat we echt onderweg zijn begint een beetje weg te ebben wat wel lekker is. De eerste dagen zijn we natuurlijk heel veel onderweg geweest en dat eist ook wel een beetje zijn tol. Vermoeidheid speelde dan ook een belangrijke rol. Ik ben blij dat we vanwege ons werk al gewend zijn om lang te zitten maar anders is het denk ik echt wennen. Istanbul dag over was dan ook een welkome afwisseling. Waar ik ook achter kom is dat Lance en ik toch ook nog wel verschillen hebben (ja dhoo ;))) Zo is Lance heel erg gepland terwijl ik het gewoon over me heen laat komen, voor allebei valt wat te zeggen en dit gaat eigenlijk wel goed zo.

Verder voel ik me fit vandaag en zie er naar uit om in Cappadocia aan te komen want dat schijnt ook weer erg mooi te zijn. So far so good!

Oh moet toch nog ff verhaal erachter aan. Maar eerst wil ik nog even vertellen dat we gisteren 2 jongens zijn tegengekomen die vanuit Belgie heel Afrika rond zijn gegaan. Veel mooie verhalen maar het belangrijkste wat ze ons vertelden is dat ze Syrie niet in kwamen omdat ze in Israel waren geweest. Nu blijkt dat ze echt kijken naar waar je welk land op je reis bent binnengekomen. Dit zou voor ons ook een probleem hebben kunnen opleveren omdat we gepland hadden om met ons 2de paspoort israel in te gaan en van daaruit naar Egypte. Maar dat kunnen ze dus direct zien en dat doen we dus niet… De oplossing is om vauit Aqaba een boot naar Egypte te nemen en Israel zo te omzeilen.

MAAR wat is Turije toch een heerlijk verassend mooi land! De rest van onze reis vandaag bracht me echt tot de kern van deze trip: ik voelde me echt een reiziger. Het was zo ontzettend mooi om de verandering in alles te zien: landschap, de mensen, het weer en ik denk ook wij. We hebben zon, sneeuw, regen, mist bewolking en vanalles gehad. En uiteindelijk zijn we dus in Cappadosia aangekomen en het is hier nu al (het is allang donker) fantastisch en morgen gaan we wel een paar foto’s maken die we op de site zetten. Ook hebben we weer eens heerlijk gegeten, kortom ik ben echt Turkije fan geworden! Nou nu mijn heerlijke bad in want we hebben top kamers, Lance en ik allebei onze eigen want dat scheelde maar 5 euro ;)

E Day 5 Istanbul

After all the stress of the clutch last night we went into town, had some good food and went to a Turkish Hamam it was just what we needed. I would recommend it to everyone. I slept like a baby!

And the best part was that we had a whole day to just see the sites in Istanbul.

We started early today by first bleeding the clutch.( I think it worked as I’m writing this in the car and we’ve done a 350 km’s allready without any problems.) then we went to the laundry service and gave them our dirty washing. Nice to have someone else do it for us! After that we decided to go to the Barber. Maurice needed a haircut and seeing as we still had not shaved the last five days we opted for the barber to give us a typical turkish shave( see pictures) .

All fresh and clean we headed into Istanbul to see the sites. The blue mosque was very impressive. As was the aya sophia. Next off to the grand bizaar for some shopping. We ended up buying too much but it was all very cheap and fakeJ.

After this we headed to the famous Bosphurus bridge dividing Europe with Asia. Here we had a local meal consisting of small fish caught minutes ago and thrown into batter and fried in oil. Not excactly my cup of tea but not bad.

After a long day it was back to the hotel for a shower and dinner.

Day 6 Istanbul-Cappadocia

Today we started by checking the car. (Tyre pressure, oils, water etc) then left istanbul for the Cappadocia region about 750km drive . The idea is to sleep in Goreme. Here you sleep in Fairy Chimneys. Houses that have been built into the rock. The road to there is pretty impressive passing through the Mountains at a height of 1600 m. Our Landrover does not seem to mind which is reasuring.

After 6 days of travel I’m finally starting to comprehend what a trip this is going to be. Up till now it felt as if we were only going away for the weekend but now I’m starting to realise that the next three months are going to bring us some strange sittuations.

P.S Peter I’ve washed out my mouthJ

Reacties

Reacties

Susanne

Wat een mooie verhalen zeg! Nooit gedacht dat jullie
Turkije fans zouden worden haha! Cappadocië ziet eruit als
een sprookje, echt heel mooi! Have fun guys! :-)
X Suus

Laurens

Cappadocia staat ook op mijn lijstje voor de komende jaren; ben benieuwd naar jullie foto's! Geniet ervan! Erg leuk om geregeld een nieuw verhaal te kunnen lezen..

Annemarie

Hey mau!!

Heerlijk zeg!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan!! Ik vind het super leuk om telkens jullie verhalen te lezen! Ik ga je binnenkort ook ff mailen!

Dikke x

John Ð

keer'ls prachtige verhalen hoor, af en toe gelardeerd met wat humor... dat houd de moet er in,

O.K. en dan "strax" via Taurus gebergte, , een stukje laagvlakte, nog een bergrug en dan Syrië??

Ben benieuwd wat jullie van de Citadel in Aleppo vinden...

O ja... kun je nog "remote" IPB-tje regelen/fixen??

grusse
John

Janine

So pleased that all is going well so far! keep up the good driving - and please look after yourselves!! Thanks for all the great photos!

With love xxx Janine

Peter pels

Met veel plezier lees ik jullie verhalen!!! Have fun and all the best!

Grts peter (Kuoni collega Judith;-)

Anouk

Hoi, Ik keek steeds elke dag en dacht, die gasten schrijven helemaal niet! Maar Bert zei: tuurlijk wel, heb je niet gekeken? Had ik dus mooi alle mooie verhalen gemist. Ik wil ook wel!! dat Syrie en Jordanie lijkt me hartstikke mooi. Aap denk om de juwelen he want die hebben ze daar hoor! En heel voorzichtig zijn. Veel plezier. Liefs Anouk

Leendert

Mooie foto's aldaar, jullie laten de goedkope diesel links liggen en gaan varen?

Dimitri

(Allereerst: sst Anouk...begin niet over juwelen, want Marlies leest ook mee.)

Hoi gasten,

we volgen het op de voet en ben echt trots dat jullie je eigen remmen kunnen bleeden! Beter laat dan nooit. Carriere opties? Als je nu ook het verschil nog leert tussen down- en uploaden....

Nu hopen dat jullie drietjes het tot het einde volhouden. Dat gevoel van de eerste dagen kan ik me nog wel een beetje herinneren en vanaf nu wordt het genieten.

Geniet ook voor ons en we kijken uit naar meer nieuws.

Groetjes van ons viertjes

Dimitri

koppeling is ook goed.

Pops

Hi Guys,
Hope you can celebate Lance's birthday in "style" in Syria.

Ik dink in iedergeval een borrel op je verjaardag Lance

Toi Toi Toi

Britt Middendorp

Ik mag ook zo'n reis maken van mijn papa. Over een jaar of 20...

Elvira

Ik ben blij om te horen dat het handboek zo goed bevalt hihi. Jammer dat er geen plattegrondje van Sofia in zat... Ik moet daarom wel (nu al) mijn schatting van jullie gereden kilometers iets naar boven bij stellen. Viel Spass mit einand!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!