lance&maurice.reismee.nl

Istanbul

Even snel een berichtje tussendoor. Na ons koppelingsprobleem (zie verhaal van LAnce in Engels) waren we behoorlijk kapot aangekomen in ons hotel in Istanbul. Eerst maar eens gedouched en daarna naast de blauwe moske een kebab gehaald. We kwamen weer een beetje tot leven.

Maar toen kwam onze engel tevoorschijn en duwde ons zomaar in de richting van een Hammam. De dikke Turk die in de ingang stond (alleen een handdoek om zijn kont) trok ons zo'n beetje naar binnen. Wij waren nog niet echt overtuigd want het zag er allemaam niet zo gelikt uit als in NL,maar eerder 500 jaar oud. Na ons omgkleed te hebben konden we gaan liggen op verwarme stenen, dit was al heerlijk: lekker ontspannen na een paar lange dagen rijden.

Maar nu begon het pas echt: we werden neergezet om ingezeept te worden en uiteindelijk kregen we de beste massage ever!!!! We werden gekneed en gekraakt en op dat moment geloofde ik bijna in de hemel

Wink

Dit hele ritueel nam denk ik zo'n 40min in beslag, daarna nog even verder relaxen en aan het einde kregen we nog een kop thee die zo zoet was dat het glazuur van je tanden afknalt! Eenmaal buiten voelde ik me als herboren. Nog lekker wat lokaal voedsel gegeten wat ook weer heerlijk smaakte. Kortom: tot nu toe is Istanbul geweldig!

Nu gaan we even wat kleren laten wassen en kijken naar de koppeling vd auto waar we van denken (en hopen!) dat er lucht of troep in het hydrolisch systeem zit. Verder gaan we de toerist spelen: rondzwalken en foto's maken. We houden jullie op de hoogte!

Hero

Succes daar jongens. In ieder geval gister ff lekker gechilled!!

Mariette HC Hengelo

Ha ha .. mooi verhaal van de Hammam in Istanbul !! Hoezoo kleren wassen.. gooi toch weg en koop alles nieuw; kost nix ..
Greetz M

Thijs

Ik zou die dikke maar mee nemen voor in afrika...anders moeten jullie elkaar nog gaan masseren!
Klinkt allemaal wel erg gaaf!

Leendert

Zo te horen gaat alles goed, tegen de tijd dat er zand komt zijn alle problemen uit de auto.
Goeie plek om in Istanbul beetje bij te komen.

Joost

Gasten,

Die auto gaat jullie niet in de steek laten hoor.
2 Macgyvers als jullie gaan dit oplossen. Tip, met kauwgum fix je veel!

Later en enjoy Joost

Annemarie

Hahaha Nice!!!!!

Mije

Toevallig vorige week hier in Hengelo in de Hamam geweest! Idd heerlijk!!! Maar als ik jullie zo hoor moetenw e het ook maar eens in het echte land gaan proberen!

Geniet van alles!

X

Bert en Ans

Hoi Maurice en Lance,

Alles weer in orde? Auto tiptop en zelf ook lekker in je vel na zo'n Hammam bezoek. Geniet van Istanbul!!! Wij vonden het ook een fantastische stad, Wel nog even naar de Grand Bazaar!
Groetjes

Judith

Hi guys, heeeerlijk die Hammam, hebben jullie verdiend! Ennuh, Maurice, heb je een mooi Valentijnscadeautje gehad "in heaven"
Have fun! xxxx

Marijke Biesbrouck

Hoi Lance en Maurice,
Wat zijn jullie al snel in Istanbul aangekomen ondanks de vertragingen door de autopech. Ik vind een Hammam ook heerlijk, maar je had mijn zus Els benauwd moeten zien kijken. Kan er nog om lachen als ik aan dat gezicht van haar denk. Ik had haar ermee naar toe gesleept maar ze wil er nooit meer heen Wij hadden trouwens ook 2 turken die ons gescrubd hebben. Ja dat verwacht je niet om als vrouw door een man behandeld te worden met alleen zo'n doek om zijn middel in die cultuur. Goeie reis verder.

martin and marlene altena

Hi, Fantastic. Just got your website and we read and looked at it all. We hope you have a trip to remember. Lots of adventure. We will follow it. We have one problem, we dont know what halaam is, but it sounds delicious. Good luck on your trip.

martin and marlene altena

Sorry hammam it is not halaam,shame.

Kippie

Did the fat turkish man knew the shocker as well? Enjoy!!!
Ik denk dat Lance die problemen al wist maar bang was zich onderweg te gaan vervelen............goede reis verder groetjes

bushy

Jongens, jullie weten toch: real men don't shave...

Janine - a la johnzindini!!

Hope that the two of you are having a real great time!!
You will be seeing a lot more "armoede" as you go along!! Travel safely, have fun, and above all Enjoy! there are not many people that will ever be able or would be able to experience that, what you are now doing!!

Wishing you all the best and with lots of love from "ou vrou" J xxx

Graeme

You guys are doing what I've always dreamed of doing. Nu ben ik er te oud voor, but I'm travelling with you vicariously. Good luck and have a great trip!