lance&maurice.reismee.nl

cairo

Hallo allemaal,

gezien de laatste ontwikkelingen in en rond het midden-oosten leek het me weer eens tijd voor een nieuw bericht.

We zijn zo'n 5 maanden geleden begonnen met onze visa aanvragen. Onze contactpersoon zei dat dat wel erg vroeg was. Maar wat blijkt: we hebben het visum voor Sudan nog steeds niet. Dit was tot voor kort geen probleem want je kan via een klein ommetje via Cairo en Aswan in Egypte een visum krijgen voor Sudan. Gezien de huidige omstandigheden wordt het voor ons dus iets moeilijker gemaakt dan verwacht.

Met Lance heb ik het hier uitvoerig over gehad en volgen de situatie dan ook op de voet. Veel mensen vragen mij of dit voor ons geen probleem gaat worden en of het allemaal niet te gevaarlijk is.

Hier kan ik heel duidelijk over zijn: Lance en ik zijn optimistisch ingesteld maar zeker niet naïef. We hebben ook bewust gekozen voor deze reis en als we gevaren uit de weg wilden gaan hadden we (zoals lance zo mooi zegt) wel een reis door noord amerika gemaakt.

Kortom: we zijn ons zeer wel bewust van de gevaren en de risico's die op ons pad komen EN ook bereid om die risico's weloverwogen te nemen. Maar zoals gezegd we zijn en blijven positief en denken dat het allemaal zal meevallen als we er ter zijne tijd daadwerkelijk middenin zitten.

Verder kan ik melden dat we nu bezig zijn met de aller-allerlaatste voorbereidingen. Eten hebben we gekocht en al ingepakt. Nu komen we alleen nog met onze eigenspullen zoals kleding,boeken e.d.

Nu nog een paar dagen werken en dan is het eindelijk zover, op naar Benoni!!!!!

Henny en Atie

Nou heren, wij wensen jullie een prachtige trip! Heel veel plezier!

We volgen jullie!

Henny en Atie
Leiden

Sanniebob

Heren,

Ben eind oktober met van Dam van Cairo naar Luxor gereden (dus ook langs Aswan). Mochten jullie nog info hebben moet je maar ff mailtje sturen.

Suc6!

Grt

Sanniebob

Uhh bedoel Asyut...dat is het gevaarlijkste stuk op de route...

Annemarie

Hoi!!!

Heeeeeel veeeel plezier!!!!!!

Dikke x

tante ria en johan uit eibergen

heel veel plezier en we zullen jullie blijven volgen
geniet van alles en hopelijk word het weer wat rustiger in egypte tijdens jullie reis.

david nidam

Heren,
met veel plezier jullie blog gelezen! Het lijkt er daadwerkelijk op dat jullie beter voorbereidt gaan rijden dan jullie normaalgesproken gaan vliegen :) gelukkig maar.

@ maurice, geen krommetenen approaches maken he, want zonder mij naast je...
@ Lance , aangezien jij mensen nogal gauw vindt stinken zou ik voor de zekerheid een nose-clamp meenemen!

Heren onwijs stoer dat jullie dit doen, ik benijd, en heb zeer veel respect voor jullie!

Veel plezier en geluk op jullie avontuur!

fam. grünberg/bolsena/italia

grandi piloti, tantissimi auguri, buon divertimento e sicuro safari sotto la protezione di san cristoforo, ciao

Nicolette

Hallo Mannen,

Ik wens jullie onwijs veel plezier op deze bijzondere trip. En waar nodig veel wijsheid.
Geniet ervan bij alles wat je tegenkomt.
Maurice... zie je wel weer in de sportschool wanneer je terug bent.

Dikke kus

Tim Fennis, collega KLM

Vloog van de week met Mireille ( Almelo) en ze vertelde me dit. Zal het volgen omdat wij vorig jaar dezelfde tocht hebben gemaakt in omgekeerde richting (ook met 300 Tdi). We praten er nog dagelijks over, zo mooi. Heel veel plezier!

Van Ree

Zijn jullie al in Egypte? Je hoeft iig die mubarak-poster niet meer op de voorruit te plakken om dat land door te komen...!

Caroline

Lance en Maurice,